sobota, 16 lipca 2011

Ośrodki Referencyjne kontra reszta świata :)

Ośrodki Referencyjne to coś, co jeszcze chwilę temu na naszym rynku nie istniało, ale dziś jest "hitem" - nie całkiem nieuzasadnienie:)

Ośrodek Referencyjny (np. KształtoSfera dla produktów Syneron w Polsce) to takie miejsce, gdzie dystrybutor urządzeń może przesłać swoich klientów (np. gabinety medycyny estetycznej) żeby zrobili zabieg testowy, porozmawiali z wykwalifikowanymi użytkownikami, zobaczyli jak wygląda prawidłowo wykonany zabieg. Często od takiej wizyty zależy czy klient urządzenie kupi czy nie - dlatego Ośrodek Referencyjny musi gwarantować najwyższą jakość nie tylko zabiegów ale także obsługi Klienta. Kadra Ośrodka Referencyjnego musi nie tylko potrafić uruchomić urządzenie i wykonać zabieg - musi rozumieć jak i dlaczego to urządzenie działa oraz ... posiadać doświadczenie praktyczne, którego żadne szkolenia nie zastąpią:)

Bycie Ośrodkiem Referencyjnym to z jednej strony nobilitacja a z drugiej ... stres związany z tym, że im lepiej wywiążemy się z naszych obowiązków tym więcej będziemy mieli ... konkurencji:(

Konkurencja zasadniczo jest zjawiskiem bardzo pozytywnym - dla nas to motor napędowy, żeby szykować jeszcze lepsze procedury, zabiegi, oferty. Dlatego zawsze chętnie widzimy kreatywną konkurencję, która gwarantuje wysoka jakość wykonywanych zabiegów i stara się aktywnie promować urządzenie.

Tak, chętnie widzimy taka konkurencję bo ... takich urządzeń jak eMatrix, VelaShape czy Elos w Polsce "zmieści się" kilkadziesiąt - dodatkowe kilka, dobrze obsługiwanych urządzeń nie jest dla nas żadnym zagrożeniem.

To czego nie lubimy to konkurencja słaba, niesolidna, nieprofesjonalna. Taka, która reklamę ogranicza do pozycjonowania się na frazę "kształtosfera" (tak naprawdę traktujemy to jako dowód najwyższego uznania z ich strony i często słyszymy "wybrałam was bo jeżeli wszyscy się pozycjonują na KształtoSferę to musicie być najlepsi) i grupona na którym wystawiają delikatnie mówiąc wątpliwe oferty.

Nie lubimy też konkurencji, która jest niedoszkolona i psuje zabiegi bo ... potem idzie fama, że to urządzenie jest kiepskie, nie ma rezultatów, choć wina jest wyłącznie po stronie niedoświadczonego operatora, który nauczył się jak włączyć urządzenie do prądu i czuje się superman-em (częściej superwomen:))

Inną formą oszukiwania klientów jest bezprawne używanie nazwy Ośrodek Referencyjny - to dość powszechne zjawisko - dlatego każdego kto deklaruje, że jest takim ośrodkiem warto sprawdzić na stronach dystrybutora (dla urządzeń SYNERON to strona http://www.shar-pol.pl/26-osrodki_referencyjne.html?ln=pl lub strony urządzeń www.ematrix.com.pl czy www.velashape.pl)

Ach, na rynku pojawiła się także nowa kategoria - Ośrodek Certyfikowany, co to jest? To po prostu gabinet, który kupił urządzenie od lokalnego dystrybutora i przeszkolił co najmniej jednego pracownika.

Podsumowując to głównie gwarancja tego, że urządzenie jest serwisowane i odbyło się szkolenie. Tytuł Ośrodka Certyfikowanego w żadnym stopniu nie wskazuje na doświadczenie w użytkowaniu urządzenia - żeby to doświadczenie zdobyć, trzeba czegoś więcej niż funduszy na zakup urządzenia:)

piątek, 1 lipca 2011

Zabawa w sms z eMatrix i VelaShape

W zabawy z sms mamy już pewną tradycję. Kiedyś mieliśmy na stronach konkurs SMS w ramach którego pierwsza osoba, która w określonym dniu przysłała do nas SMS z treścią VelaShape otrzymywała rabat 50%.Zainteresowanie było ale nie nazbyt duże. Z rozmów z Klientami wywnioskowaliśmy, że formuła konkursu była niedopracowana. Główne uwagi to "nie będę czekała na 12 w nocy, żeby wysłać sms jako pierwsza" i "mała szansa żeby być tą pierwszą więc po co wysyłać".

Dlatego w tym roku konkurs został zmodyfikowany. Nagradzamy 3 pierwsze SMS, które dotrą do nas po godzinie 9.00. Dodatkowo wprowadziliśmy miesięczne podsumowanie konkursu w ramach którego, jedna z osób, które wygrały rabat, ma szansę wygrać bezpłatny zabieg - czyli "szczęśliwcy wygrywają 2 razy":)

Korekta była właściwa, bo już pierwszy konkurs, w ramach którego można było wygrać rabat na zabieg eMatrix, cieszył się bardzo dużą popularnością. Zainteresowanie było tak duże, że postanowiliśmy przedłużyć konkurs eMatrix o kolejny miesiąc i dodatkowo uruchomić konkurs VelaShape (info na stronie głównej www.ksztaltosfera.pl)

To co jest fajne to to ... że w ramach konkursu trafiają do nas osoby, które na ogół nie brały pod uwagę zakupu zabiegu za 100% ceny, bo nie było ich na to stać bądź uważały, że to zbyt dużo pieniędzy. Tak więc zyskujemy nowych klientów, nie "degradując" ceny w grupie klientów podstawowych.

A co cieszy nas najbardziej - ponad połowa Klientów, którzy wygrali konkurs SMS kupiła kolejny produkt bo jak powiedziała jedna z Klientek "trzeba do was przyjść, żeby zrozumieć czym różni się standardowy instytut czy akademia urody od tego co oferujecie w Boutique KształtoSfera":)

Konsultant powiedziałby, że to tzw. sytuacja "win win" no bo Klient zyskuje zabieg w doskonałej cenie a my mamy zyskujemy wiernego Klienta

My po prostu zapraszam do zabawy:)

ps. trochę mało pisaliśmy w czerwcu - dużo pracy i trchę wakacji - lipiec będzie zdecydowanie bogatszy - obiecujemy. W następnym odcinku TRINITY - czyli najbardziej kompleksowa procedura odmładzająca na rynku (do końca lipca w znakomitej cenie - www.ksztaltosfera.pl)